Afgelastingen

Op dit moment zijn er geen afgelastingen bekend

D1G Najaarskampioen

Wij willen hierbij alle spelers/speelsters, trainers en leiders feliciteren met hun kampioenschap.

Na een spannende wedstrijd waarin het niet wilde lukken om te scoren, behaalde ze 22 nov toch een ongeslagen kampioenschap. Door een overwinning op Mifano D2 met 2-0 werden ze toch nog kampioen.

Wij bieden ze een receptie aan , de datum wordt nog bekend gemaakt.

Hoofdbestuur

Jubilarissen en onderscheidingen in jaarvergadering

2014jubilarissen

De op donderdag 20 november gehouden jaarvergadering in onze kantine in Milheezer Boys is goed verlopen. Op deze avond ontvingen twee oud-bestuursleden als Willy van Zogchel en Arjan Borsboom uit handen van Cissy Maas (collegelid van KNVB Districht Zuid II) als blijk van waardering een bondsspeldje voor hun jarenlange inzet voor de vereniging.

Arjan Borsboom is lid van Milheezer Boys vanaf 1976, hij was toen nog net geen 10 jaar. Niet alleen heeft Arjan als actief voetballer veel betekend voor Milheezer Boys – zowel in de jeugd als bij de senioren en nu nog bij de veteranen – ook als vrijwillig kaderlid is Arjan al jarenlang een graag gezien persoon binnen onze vereniging. Naast het trainen van een jeugdelftal en het vele werk op het gebied van onderhoud aan gebouwen en velden wat Arjan op dit moment nog steeds doet heeft hij maar liefst 17 jaar deel uitgemaakt van het bestuur van Milheezer Boys. Vanaf mei 1997 t/m mei 2014 was Arjan bestuurslid waarbij zijn aandachtsgebied met name accommodatie, dus gebouwen en velden, was.

Willy van Zogchel is lid van Milheezer Boys vanaf 1989, dus dit jaar 25 jaar. Willy heeft actief gevoetbald bij de senioren, waarbij hij zelfs op latere leeftijd nog zijn debuut heeft gemaakt in het vaandelteam. Gauw genoeg bleek echter dat Willy ook in het vrijwillig kader een welkome versterking was. Jarenlang is hij leider van een aantal juniorenteams én van het eerste elftal geweest. Daarnaast heeft hij jarenlang de schriftelijke verslaggeving van het eerste elftal verzorgd. Op dit moment is Willy nog steeds ‘de stem van Millus’ bij Radio Centraal in Gemert waarbij hij de live wedstrijdverslagen verzorgd van ons eerste elftal. In 1997 is Willy, gelijktijdig met Arjan Borsboom, in het bestuur gekozen. In mei van dit jaar heeft ook Willy zijn taak als bestuurslid overgedragen. De hoofdtaak van Willy was het wedstrijdsecretariaat van het seniorenvoetbal. Jarenlang hebben de seniorenteams van Milheezer Boys hun wedstrijden kunnen spelen omdat Willy ‘alles’ hiervoor regelde, zowel met tegenstanders als met scheidsrechters.

Tijdens de jaarvergadering werd ook even stilgestaan bij de 11 jubilarissen die we dit jaar bij de vereniging hebben. Onze jubilarissen:

70 jaar: Piet Nooijen
50 jaar: Ben vd Ven en Tonny vd Boomen
40 jaar: Lambert Rijkers, Marius Joosten en Mari vd Horst
25 jaar: Gidion Martens, Frans vd Weijer, Willy van Zogchel, Hans van Gog, Gert-Jan Altink

Milheezer Boys wil goede lijn voortzetten tegen Bruheze

Na een korte onderbreking gaat de competitie voor Milheezer Boys a.s. zondag weer verder. In een thuiswedstrijd wacht het elftal tegenstander Bruheze, en treft het daarmee een oude bekende: Mario Plugers, die vorig seizoen afscheid nam na drie succesvolle seizoenen, keert terug in Milheeze met zijn nieuwe club Bruheze.

Milheezer Boys wil hierin graag de goede lijn van de laatste wedstrijd doorzetten. De laatste twee wedstrijden tegen Mariahout en MULO werden, ondanks het gemis van een aantal vaste krachten, winnend afgesloten waardoor het de angstige laatste plek wist te verlaten. Het elftal staat nu op een 10e plaats en wil graag aansluiting vinden bij de middenmoot. Hierdoor zal het in ieder geval aanstaande zondag de drie punten binnen moeten halen. Milheezer Boys wordt op de voet gevolgd door MULO dat met één punt minder de 11e positie op de ranglijst heeft. Aanstaande zondag kan het goede zaken doen. Mocht Milheezer Boys thuis winnen van Bruheze kan het een goede slag slaan. Ysselsteyn en Stiphout Vooruit treffen respectievelijk Mariahout en MULO. Allen directe concurrenten van Milheezer Boys, gezien de huidige stand.

Aanstaande zondag hopen we weer op de goede trouwe steun van onze supporters zodat de punten, met zijn allen, in Milheeze gehouden kunnen worden.

De wedstrijd wordt, zoals gewoonlijk, afgetrapt om 14:30 op ons sportpark ’t Rooi.

Tot dan!

REMINDER: a.s. donderdag algemene ledenvergadering

Milheezer Boys legt trainers langer vast

Het bestuur van Milheezer Boys heeft afgelopen week de contracten met hoofdtrainer Richard van de Kerkhof en hoofd jeugdtrainer Johnny Nooijen met één jaar verlengd.

Ook in het seizoen 2015-2016 zal Richard van de Kerkhof hoofdtrainer zijn bij Milheezer Boys. Richard is dit seizoen gestart bij Milheezer Boys aan zijn eerste klus als hoofdtrainer, na het behalen van zijn trainerslicentie trainer coach UEFA B. Op dit moment staat het eerste elftal met 9 punten uit 9 wedstrijden op de 10e plaats in de 4e klasse F. Het 2e elftal heeft 10 punten uit 9 wedstrijden en staat op de 8e plaats op de ranglijst. Vereniging en trainer hebben het vertrouwen uitgesproken in een samenwerking voor nog een jaar waarbij de doelstelling blijft het met verzorgd voetbal een stabiele vierde klasser van het vaandelelftal te maken.

Johnny Nooijen zal komend seizoen voor het derde jaar als hoofdjeugdtrainer actief zijn bij Milheezer Boys. Voor Johnny is het de uitdaging een verdere verbetering tot stand te brengen van de jeugdopleiding van Milheezer Boys en van haar technisch jeugdkader. Doelstelling is het opleiden naar vermogen van jeugdspelers en zorgen voor (jaarlijkse) doorstroming van jeugdspelers naar seniorenelftallen.

Wij zijn blij dat beide trainers hebben aangegeven hun contract in Milheeze graag te verlengen zodat wij ook in het jubileumseizoen, in juni 2016 viert Milheezer Boys immers haar 75 jarig bestaan, van hun diensten gebruik kunnen maken.

Bestuur Milheezer Boys

Milheezer Boys boekt belangrijke overwinning in Mariahout

Milheezer Boys boekt een belangrijke overwinning op het veld van directe concurrent Mariahout. Dankzij een uitstekende tweede helft werd de winst veilig gesteld. Door de winst stijgt Milheezer Boys weer wat op de ranglijst en krijgt het iets meer lucht, al blijft het onderin kort op elkaar staan.

De eerste helft verliep redelijk gelijkop, maar was het spel matig. Mariahout had het eerste halfuur iets meer veldoverwicht maar kon daarmee niet gevaarlijk worden. Beide teams gingen rusten met een 0-0 stand.

In de tweede helft gingen echter alle remmen los en speelde Milheezer Boys een hele goede helft. Mariahout kwam er zelden aan te pas en door doelpunten van Daan Verheijen, met twee poeiers en Dennis Rovers, een bekeken lob-bal werd de stand al snel op 0-3 bepaald.

Milheezer Boys speelt de eerstvolgende wedstrijd thuis tegen Bruheze op zondag 23 november om 14:30.

Post van Sinterklaas voor de jeugdspelertjes van Milheezer Boys

Beste voetbalvriendjes/vriendinnetjes,
Sint en zijn pieten zijn weer in het land,
En zijn ook deze keer weer bij het voetbalveld beland.
Daarom willen ze aan jullie vragen,
Of dat jullie je de komende dagen een beetje gedragen.
Dan mogen jullie namelijk op een feestje komen,
Op 26 november in de kantine en dat is niet gelogen.
Wij verwachten jullie om half zeven,
Dan zullen jullie een leuke avond beleven.
Natuurlijk mogen papa en mama ook mee,
Voor wat koffie of een kopje thee.

Hopelijk zien wij jullie dan,

Groetjes de Sint en zijn pietenman.

Milheezer Boys voor duel met belangen naar Mariahout

Aanstaande zondag staat een belangrijk duel op het programma voor het eerste elftal. Het team van trainer Richard van de Kerkhof gaat op bezoek bij Mariahout, dat afgelopen zondag de laatste plaats overnam van Milheezer Boys.

Milheezer Boys boekte afgelopen zondag een belangrijke thuisoverwinning tegen MULO. Ondanks het gemis van een aantal basisspelers heeft het elftal met veel strijd en inzet de 3 punten in Milheeze weten te houden door een doelpunt van Dave Heesakkers. Deze knappe teamprestatie leverde niet alleen de volle winst op, maar ook een plekje omhoog op de ranglijst. Degene die afgelopen zondag de laatste plaats overnam is de tegenstander van zondag: Mariahout.

Mariahout speelde afgelopen seizoen nog om promotie voor een plek in de 3e klasse, maar hebben het net niet weten te halen. Dit seizoen gaat het wat moeizamer voor de geel-blauwen. Zij zullen er zondag echter, voor eigen publiek, alles aan doen om de wedstrijd winnend af te sluiten. Voor Milheezer Boys zijn de 3 punten echter van belang om de aansluiting te gaan houden. Voor Milheezer Boys is het dus zaak om met een zelfde instelling als tegen MULO ervoor te gaan zorgen dat de punten meegenomen kunnen worden naar Millus.

Zondag wordt er om 14:30 afgetrapt op sportpark “De Heibunders”. We hopen dat de vele (trouwe) supporters de weg naar Mariahout weten te vinden om het elftal te steunen in deze belangrijke pot.

Tot zondag!

Algemene ledenvergadering op donderdag 20 november

Geachte leden,

Hierbij nodigen wij u uit voor de Algemene Ledenvergadering van R.K.V.V. Milheezer Boys, welke gehouden wordt op donderdag 20 november 2014 in de kantine op Sportpark ’t Rooi. De vergadering begint om 21.30 uur.

Agenda:

  1. Opening
  2. Ingekomen stukken
  3. Notulen vorige vergadering
  4. Mededelingen bestuur
  5. Financieel Jaarverslag
  6. Bestuursverkiezing:

Vanwege het feit dat het zittende bestuur in een extra Algemene Ledenvergadering in mei 2014 is benoemd zal het eerste moment waarop bestuursleden periodiek aftredend zijn plaatsvinden tijdens de Algemene Ledenvergadering welke in 2015 wordt gehouden. Derhalve zal tijdens deze vergadering geen bestuursverkiezing plaatsvinden.

  1. Jubilarissen Milheezer Boys:
  • 70 jaar: P. Nooijen
  • 50 jaar: Tonny v.d. Boomen en Ben v.d. Ven
  • 40 jaar: Lambert Rijkers, Marius Joosten en Mari v.d. Horst
  • 25 jaar: Gideon Martens, Hans van Gog, Frans v.d. Weijer, Gert-Jan Altink en Willy van Zogchel
  1. Rondvraag
  2. Sluiting

Wij rekenen op een grote opkomst. Indien u verhinderd bent, gelieve tijdig af te melden bij een van de bestuursleden.

Met vriendelijke groet,
Bestuur R.K.V.V. Milheezer Boys

Milheezer Boys wint verdiend van MULO

Milheezer Boys heeft eindelijk weer eens de volle winst weten te pakken. In het belangrijke thuisduel met concurrent MULO waren de drie punten van groot belang. De groen-witten waren met 1-0 te sterk voor de Helmonders.

Milheezer Boys was vanaf minuut één bij de les en strijdlustig om deze wedstrijd niet uit handen te gaan geven. In de 23e minuut werd Milheezer Boys verdiend beloond. John van den Boomen schoot op doel maar werd door doelman Van Lieshout van MULO niet goed ingeschat waardoor Dave Heesakkers er scherp op kon reageren en de 1-0 op het scorebord wist te zetten. Milheezer Boys bleef de gehele wedstrijd de bovenliggende partij en trof daarnaast ook nog eens twee keer het houtwerk door onder meer John vd Boomen en Bart Smetsers.

MULO oogde tam en Milheezer Boys liet duidelijk de wilskracht zien om deze wedstrijd te winnen. In de slotfase probeerde MULO met lange ballen nog wat te forceren maar gevaarlijk werd het daarmee niet. Milheezer Boys kreeg daarbij echter voldoende ruimte nog om de score uit te bouwen, maar maakte daar niet optimaal gebruik van waardoor de nipte overwinning bleef staan.

Een overwinning die totaal verdiend is en waardoor Milheezer Boys eindelijk van de hatelijke laatste plaats af is. De tegenstander van volgende week is Mariahout, zij hebben de plaats van Milheezer Boys gekregen en dragen de rode lantaarn in deze klasse. De wedstrijd in Mariahout zondag wordt gespeeld om 14:30.